Celem przeprowadzenia ewaluacji programu szkoleniowego jest sprawdzenie stopnia realizacji zamierzonych osiągnięć, czyli określenie jego efektywności. Ocenie poddawane są cztery poziomy wg modelu ewaluacji Donalda L. Kirkpatricka: 1. reakcji – zadowolenia uczestników, 2. uczenia się – podniesienia ich kompetencji, 3. zachowań – zmiany nastawienia uczestników w wyniku odbytego szkolenia oraz 4. wyników – ostatecznych rezultatów uczestnictwa danej osoby w programie szkoleniowym.
Po każdym szkoleniu nasi klienci otrzymują szczegółowy raport zawierający zdiagnozowane wcześniej potrzeby oraz cele szkolenia, opis przebiegu procesu szkoleniowego, raport z ankiet ewaluacyjnych oraz wskazówki dla pracowników dotyczące ich dalszego rozwoju.
Na życzenie klienta możemy przygotować indywidualne raporty dla każdego z uczestników szkolenia. Zawierają one: opisy prezentowanych postaw i zachowań pracownika w trakcie szkolenia, podejmowanych ról w grupie oraz wskazówki do dalszej pracy oparte na analizie naturalnych predyspozycji pracownika.
Sukces usługi szkoleniowej zależy od wspólnego wysiłku firmy szkoleniowej i klienta. Zrealizowane szkolenie będzie tym efektywniejsze, im bardziej uczestnicy będą wspierani przez swoich przełożonych we wdrażaniu nowo nabytych umiejętności i zachęcani do korzystania ze zdobytej wiedzy podczas wykonywania codziennych obowiązków.