Punktem wyjścia do rozpoczęcia współpracy jest przeprowadzenie szeroko zakrojonej analizy potrzeb szkoleniowych. Ma ona na celu m.in.:
- przyjrzenie się organizacji jako systemowi współdziałających ze sobą elementów i wyodrębnienie części, która wymaga udoskonalenia.;
- oddzielenie obszarów, w których możemy wprowadzić zmiany dzięki przeszkoleniu pracowników od tych, które wymagają zmian organizacyjnych na wyższym poziomie;
- poznanie zakresu obowiązków, celów, motywacji, postaw i zachowań pracowników z grupy docelowej oraz sprawdzenie ich poziomu kompetencji;
- ustalenie przyczyn problemów oraz określenie, jak długi czas treningu jest wymagany, aby uczestnicy zdobyli nowe kompetencje, dzięki którym będzie mogła zaistnieć pożądana zmiana;.
- stworzenie podstaw do badania efektywności zaproponowanych rozwiązań.
Formy pracy:
- działania diagnostyczne wewnątrz firmy: ankiety oraz rozmowy z pracownikami i ich przełożonymi, wywiady z pracownikami działu kadr, testy kompetencyjne, audyt wewnętrznych systemów firmy itp.;
- analiza otoczenia firmy: trendy rynkowe, działania konkurencji, mystery shopping itp.
Wyniki przeprowadzonych badań przedstawiane są klientowi w formie raportu wraz ze wskazówkami dotyczącymi obszarów istotnych dla rozwoju zawodowego pracowników.