Coaching doskonale wpisuje się w wymogi współczesnego runku, który nieustannie podlega zmianom. Brak stałości wymaga od pracowników elastyczności oraz umiejętności adaptacji do nowych warunków, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności swojej pracy.
Nie dziwi fakt, że coraz więcej firm w Polsce dostrzega wartość płynącą z zastosowani coachingu jako metody służącej „odblokowaniu” potencjału pracowników w celu maksymalizacji ich dokonań. W coachingu nacisk kładziony jest nie na to, aby kogoś czegoś nauczyć, lecz aby pomóc mu uczyć się.
Jak to wygląda w praktyce? Podczas sesji coachingowych pracownik obdarza refleksją wybrane przez siebie, konkretne działanie, wyciąga wioski co do jego wykonania i rezultatu, a następnie szuka jeszcze innych, lepszych rozwiązań, które przetestuje przy kolejnej sposobności.
W rezultacie jakość jego pracy stale wzrasta, a on sam, staje się bardziej świadomy, jaką rolę ma jego indywidualny wkład pracy na działanie całej firmy. Rośnie poczucie jego sprawczości i satysfakcja z wykonywanej pracy, a co za tym idzie – zmniejsza się fluktuacja pracowników w firmie.